Back to school

Jaa tillbaka till verkligheten med en deadline imorgon... Som tur är så hade jag faktiskt framförhållning och hade skrivit det mesta redan innan vi tog semester. Bara lite fix kvar nu innan jag lämnar in min fjärde (!!) inlämningsuppgift hittills. Jag har bara fått tillbaka en, med resultatet 9,2 av 10 så so far so good. Väntar fortfarande på två resultat. Skolan här är annorlunda på det sättet; hemma avgörs alltid hela betyget på en enda tenta och om det är några inlämningsuppgifter så är det bara godkänt eller inte godkänt och i så fall får man komplettera tills man har fått ok. Här är tentan ofta bara 20% av betyget och vi har många fler inlämningsuppgifter. Det är både bra och dåligt tycker jag; det är bra att man får flera chanser att visa att man kan och inte bara en enda fem-timmars tenta och det kommer vara väldigt skönt när tenta-veckan kommer för då är man ju nästan helt färdig. Det är däremot lite jobbigt för man kan aldrig riktigt "ta ledigt". Det är alltid någonting, ofta flera saker, att stressa över i skolan och det gör det lite svårt att slappna av.
 
Idag har det varit skola, plugg och sedan boxningsträning. Så himla glad att jag valde att gå med i gymmet så att jag får lite träning. Det är så mycket annat roligt som händer hela tiden så det skulle vara svårt för mig att motivera mig till att gå ut och springa regelbundet...
 
Herman har för övrigt kommit fram i USA nu och vi har haft vårt första skype-samtal USA-Australien. Han var dock väldigt trött och förvirrad så var inte den mest givande konversation jag varit med om ;-) Han skickade ett paket till mig innan han åkte som äntligen har kommit nu innehållande svenskt lösgodis, ett par fina örhängen, massa nya strumpor (wihooo :-D ) och annat gulligt. Han är rätt bra den där pojken <3
 
 

Kommentera här: