Melbournes byggnader

Idag var det skola från 9-16 och sedan plugg för att klara deadlinen idag, och nu är den inlämnad! Men eftersom det inte hänt något speciellt idag så lägger jag upp lite bilder från Melbourne. Vi var ju där en dag och en natt innan vår resa till Gold Coast så vi gick runt och såg lite mer av staden. Jeanette och YeLi pluggar arkitektur så de hade några byggnader de ville se, och till och med jag kan säga att Melbournes arkitektur är spännande! Massa byggnader som är helt konstiga.
 
Stor Melbourne-skylt. Färgerna kommer från... nyckelringar? Mycket märkligt.
 
Speciell byggnad?
 
Eh ja!
 
Denna var svår att fånga på bild, men ni fattar poängen.
 
Samma som förra.
 
Här hade de klämt in något annorlunda kan man ju säga. Fint eller inte fint är en annan fråga.
 
En grön vägg med levande växter. Coolt!
 
En hel affär med bara Lindt-choklad... Gissa om dom andra fick hålla i mig för att jag inte skulle ruinera mig där?! Lindt-kulor i lösvikt liksom?!

Kommentera här: