Röda grodor

Idag var jag hos en sak som de har på campus här som heter language and learning, det är ett kontor där man kan få hjälp genom att någon tittar igenom en rapport eller uppgift man har skrivit och hjälper en att förbättra språket och kollar så att man har använt referenser korrekt. Superbra för utlandsstudenter ju :-D hon tittade igenom en uppgift jag hade i management-kursen så nu har jag lämnat in den.
 
Titeln då. Röda grodor liksom? Jo idag när vi varit och handlat och lagat mat så kom helt plötsligt fyra okända personer i T-shirtar som det stod "Red Frogs" på och såklart med en bild på en röd groda på in i vårt hus. Dom hade med sig munkar, pannkakssmet och spel. Jag vet inte varför dom gjorde detta eller varifrån dom kom, dom pluggade inte på universitetet utan bara gick runt och bjöd på mat och spelade spel i alla hus...? Helt normalt?! Nåja, jag klagar inte! Australien är ett konstigt land :-)
 
Australiens nationalrätt? TimTams är jättekända kakor här som alla älskar, och jag förstår varför!
 
Mini-munk som Red Frogs bjöd på. Snacka om mini :-D
 
Såklart bjöd de på röda grodor också! Dom var dock inte så goda, men väldigt söta. (Hihi)
 
Det blev visst väldigt mycket socker i detta inlägg, får se till att vara lite surare i nästa ;-) Förresten har Herman påpekat att det är väldigt få bilder på min jättesöta igelkottsmaskot och det är ju alldeles för sant! Jag ska verkligen försöka bättra mig!
 

Kommentarer:

1 Herman:

skriven

Mera röda grodor i Sverige och mera igelkott i Australien!

Kommentera här: