Vilohelg

Nu var det ett tag sedan, men det har verkligen inte hänt något. Jag har bara pluggat och tagit det lugnt, försökt att bli frisk. Igår spelade vi kort typ hela dagen så fick lära mig några nya kortspel och det är ju alltid kul! Sedan planerade vi för Jeanettes födelsedag som är på torsdag. Vi tror att vi har kommit på en present och jag ska baka tårta. Lise försökte lära mig och Kris den danska födelsedagssången också och det tog ett bra tag och många skratt ska jag säga... Jag trodde inte att det kunde vara så svårt för en svensk men det var verkligen typ omöjligt att uttala rätt. Jaja, kul hade vi i alla fall och med lite (läs mycket) mer träning så kanske (läs antagligen inte) det blir godtagbart!
 
Jag skulle göra taco-paj (som tydligen är väldigt svenskt för ingen visste vad det var) och behövde krossade tomater och vanlig majs. Istället köpte jag krossad majs och hela tomater...? Good job!
 
Det vart gott i alla fall som tur var! Lise gjorde egen guacamole... jag var mycket nöjd.
 
Sett min första australiska orm. Färgrann men inte giftig.
 
Idag var det blå himmel! Det är INTE vanligt här kan jag säga. Vi satt till och med ute och spelade kort imorse. Ovan känsla ;-)
 
Det var en pop-up-store på campus idag där folk kunde sälja kläder de ville bli av med så vi gick dit och tittade. 
 
Jag har äntligen lyckats fånga ninisarna på bild! Lite suddiga men där är dom i alla fall. Dom är verkligen ÖVERALLT! Och lika söta varje gång :-)

Kommentera här: