Aussie filmkväll

Igår var det fest igen! Tydligen är det torsdagar och söndagar som gäller här. Helt logiskt?! Det var roligt i alla fall, var på ett ställe jag inte varit på innan men som är en av de största klubbarna som antagligen kommer få många besök. Vi förfestade med killarna i vårt hus igår och några utbytesstudenter kom också hit; det är så himla roligt att ha exchange-gruppen men samtidigt att få kontakt med australienare. Jag är så himla nöjd med hur jag bor, det är verkligen perfekt!
Idag har jag varit trött hela dagen. Hemma i Jönköping stänger ju allt vid två, här är det oftast öppet till fyra eller fem... Jag är inte gjord för att vara uppe så sent! Somnade 05.30 igår och försov mig till ett möte med min grupp som var klockan 12. Jag skyndade mig och tyckte det var jättepinsamt att vara en kvart sen, men det visade sig att jag var först där haha!
Ikväll var det austaliensk film med utbytesstudenterna på schemat. Det var en skräckfilm som heter Wolf Creek och handlar om utländska backpackers som blir kidnappade ute i öknen. Baserad på verkliga händelser. Vår peer advisor (fadder) Nicole var den som ordnade med filmkvällen och hon var nog räddast av alla, men jag tror att ingen av oss är sådär jättesugen på att åka på roadtrip genom öknen nu. Filmen var faktiskt helt okej ändå, över förväntan för att ha fått 6/10 på Imdb. Nästa gång blir det Crocodile Dundee, lite mer lättsamt ;-) 
 
 

Kommentera här: