Geelong

Idag var vi inne i Geelong och shoppade! Det var vekligen kul att se staden och mysigt att umgås utanför campus. Det blev bara lite shopping för min del men det var verkligen roligt.
Vi hittade en jätterolig téaffär som hade hur många sorter som helst! Tyvärr har jag redan köpt fyra sorters té så jag fick behärska mig...
 
Alla tésorter på ett runt bord så att man kunde lukta på dom. Bra idé!
 
Min nya favorit-kakaffär Muffin Break fick ett besök. Dom vet verkligen hur man gör muffins här; hemma tycker jag mest att dom är torra men denna var hur god som helst!
 
Efter shoppingen gick vi och åt på en restaurang nere vid vattnet. De hade dessa gamla LP-fodral som menyer. Supercoolt sätt att återanvända!!
 
Mina exchange-brudar! Till vänster, bakifrån: Jeanette (Danmark), Yeli (Sydkorea), Megan (Skottland) och på högersidan borde ni redan känna igen Lise och Kris som är mina roommates och så mig såklart ;-)
 
Dessa två bilder tillägnas Beccabollen, så det är bäst för dig att du läser min blogg nu ;-) Jag har provat riktig risotto på restaurang! Med rödbetor, getost, spenat och valnötter. Supergott!
 
... Och min första Cosmopolitan! Det var faktiskt också ganska gott, iaf om man gillar grapefrukt ;-)
 
Imorgon ska alla vi exchange-studenter som går på Waurn Ponds campus åka med på en tur till Melbourne. Ser verkligen fram emot det! Vi är 13 utbytesstudenter på det här campuset vilket jag tycket är precis lagom många. Alla är jättetrevliga och sociala så jag tror att vi kommer ha roligt tillsammans.
Nu har jag förresten varit här i nästan exakt en vecka. Det känns mer som en månad med allt som har hänt och allt vi har gjort! Det har varit en bra vecka helt klart :-)

Kommentarer:

1 mm:

skriven

Toppen trevligt att läsa din blogg.vi skypa om en vecka

2 jutta:

skriven

kul med alla bilder

Kommentera här: