Klättring

Idag stod alltså klättring på schemat! Vi åkte hemifrån tidigt på morgonen och hamnade i You Yangs regionalpark någonstans mellan Geelong och Melbourne. Vi var cirka 20 stycken och hade två instruktörer. Alla var mer eller mindre nybörjare och vi fick testa några olika svårigheter på väggar och det var verkligen roligt att testa! Dock var jag inte speciellt bra på det, jag tyckte att det var lite otäckt faktiskt. Jag testade i alla fall två olika väggar varav den första var riktigt svår och jag inte kom särskilt långt på men den andra var en lättare variant som gick bättre.
Efter några timmars klättring åkte vi runt "berget" och gick längs en led upp till en utsiktspunkt som låg riktigt högt! Det var verkligen ett fint ställe vi var på med massa häftig och annorlunda natur.
 
Utsikten från klättringsstället.
 
Här syns tre av fyra av de klättringar vi fick testa på; en i sprickan till höger, en i mitten (den var den svåraste) och en i sprickan till höger.
 
Snygga hjälmar!
 
Högst upp på utsiktspunkten. Längst fram är Erin (USA) och bakre raden från vänster är KC (Sydkorea), Matt (England), Michal (Slovakien), jag och Yeli.
 
 
Brudarna som är övertaggade för att vi bokat en resa till Gold Coast i augusti!! Äntligen ska vi få lite sol och värme. Woopwoop!
 
För övrigt har jag blivit sjuk... Förkyld med ont i halsen och tror jag har feber. Ska kurera mig med te och How I Met Your Mother nu. 
 

Kommentarer:

1 Anders:

skriven

Det är katttricket som gäller inte titta ner bara upp så är det inget otäckt alls. Bara man slipper klättra ner igen.

Kommentera här: