Kurerar mig

Det har varit lugnt nu sedan klättringen i lördags. Blev rejält sjuk av det och tror att jag hade feber på lördagskvällen. Vi har bara varit hemma och chillat sedan dess, hade myskväll med middag och film (Magic Mike ;-) ) igårkväll alla vi sex tjejer. En av killarna kom in och frågade vad vi kollade på och då sa vi det. Då undrade han om det inte var en film om basket och då sa vi vad den egentligen handlade om. Då backade han några steg och gick därifrån. Äkta tjejkväll! Jag bakade kladdkaka till brudarna också så nu har de provat något riktigt svenskt. Det var uppskattat ;-)
 
Nu ska jag berätta om mina två största problem sedan jag kom hit. Ett riktigt problem och ett lite mindre seriöst. Det riktigt problemet är miljötänket! Jag tror att jag har sett två cyklar sedan jag kom hit. Alla, och då menar jag ALLA, har egen bil. Hur många studenter i Sverige har det liksom? Sedan är det återvinningen. Den är helt obefintlig, i alla fall på campus. Slänger glas och metall och matrester på samma ställe. Det känns verkligen inte alls bra. Sedan all uppvärmning på det. Det är verkligen sant att dom inte kan isolera sina hus! Så fort man stänger av elementet så blir det samma temperatur som utomhus inom en halvtimme, och så är det överallt. Riktigt illa. Det är nog den skillnad jämfört med Sverige som jag har svårast för att acceptera.
Det inte lika stora problemet är alla olika varianter av allting som finns i affärerna! Det är faktiskt fruktansvärt jobbigt att gå runt i affärerna och försöka köpa allt man vill ha när det finns så många olika märken av allt men man inte känner igen ett enda! Exempel på detta är smör, juice, mjölk, godis med mycket mera. Allt tar så mycket längre tid när det är så. 
En rolig sak med att allt finns i så många olika varianter är dessa Rekordelig cider som jag hittade. Det är en svensk cider men de hade MÅNGA fler smaker här än de har på systembolaget. Det är väl bara konstigt?! Passionsfrukten var riktigt god kan jag säga.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anders:

skriven

Mango och passionsfrukt är ju typiskt svenska frukter!

Kommentera här: