Lorne och alla djuren!

Tillbaka i Geelong efter några fina dagar i Lorne. Vi har nu träffat alla utbytesstudenter (tror jag) som är här den här trimestern. Det har varit riktigt roligt med massa aktiviteter och vi har verkligen lärt känna varandra bättre! Vi kör en fotobomb på det :-)
 
Längst ut på piren i Lorne. Det ser varmt och soligt ut, men varmt var det inte ska jag säga! Från vänster: Lise (Danmark), jag, Kris (Holland) och Megan (Skottland).
 
Annorlunda natur här helt klart. Men jag såg faktiskt en gråsparv häromdagen!! Trodde inte att dom fanns här.
 
Förbereder mig inför surfning med mössa och bikini. Surfning var inte det man var mest sugen på när det var runt tio grader i luften och knappast mer i vattnet... Vi fick i alla fall låna våtdräkter och det gick mycket bättre än förväntat, både med kylan och själva surfningen. Fötterna var bortdomnade några timmar efteråt men det var det värt! Såååå roligt och lyckades faktiskt komma upp och stå ett par gånger under timmen vi var i vattnet. Ramlade av lika fort igen men ändå över förväntan!
 
Färdigsurfade! Det är helt klart något som kommer att provas igen. Om några månader när det är lite varmare...
 
Nu kommer det bästa av allt. Hur roligt det än var att surfa så är det här mycket bättre! Första dagen i Lorne så gick vi mest runt och tittade och när vi kom ner till stranden så stod det massa folk med kameror och tittade ut mot vattnet. Vi såg något stort grå-svart ungefär 100 meter ut från stranden och undrade vad det var för något. Det var två valar!! Hur coolt är inte det?! Tyvärr var det väldigt svårt att fånga på bild men lägger upp en iaf bara för att det är såååå häftigt!
Min helg var gjord, men mer skulle komma. Jag har förutom valar lyckats se både papegojor, kängurur och en koala-rumpa på tre dagar. Jag skulle säga att det är tre ganska bra dagar!
 
När detta hände så tror jag på riktigt att jag insåg att jag inte är i Sverige längre. Så himla häftigt!
 
 Tyvärr var det väldigt mörkt men nog ser man ändå en liten pälsboll där uppe! Det ser lagom stabilt ut att sitta där uppe och sova.
 
 Sötispapegojor :-)
 
 
Massa kängurusar på golfbanan! Tydligen så är dom där typ jämt och om dom är ivägen på ett hål så får man inte spela det hålet... Undrar hur dom gör på tävlingar? 
 
 
Nu får det räcka för idag, dags att ta igen lite förlorad sömn efter dom här dagarna med en lång powernap. Man blir verkligen trött av allt nytt som händer!
 

Kommentarer:

1 Anders:

skriven

Avundsjuk jag vill också allt!

Kommentera här: