Mat

Det blev en regning dag idag så har fortfarande ingen aning om hur campus ser ut! Det blev en sväng till shoppingcentret igen för att visa runt den holländska tjejen (Kris) och handla middag. 
 
Provade en för mig ny sorts snabbmat till lunch idag; sushi på rulle! Väldigt smidigt som take-away och gott var det också. Bra idé tycker jag!
 
Tacos till middag. Smakade inte riktigt tacos för det var någon annan krydda, men gott blev det. Och jag har hittat någon som gillar guacamole lika mycket som jag :-D :-D
 
 Nu har jag även provat det mytomspunna Vegemite! Det är något som dom har som pålägg här och jag förstår INTE varför... Det var verkligen ingen höjdare, jag och Lise är helt överens.
 
Vi har också tittat lite på australiensk fotboll, vilket man inte förstår mycket av. Det ser typ ut som amerikansk fotboll men planen är oval och de måste hålla i bollen med ena handen och "slå" iväg den med andra. Ibland sparkar dom bollen också men vi förstår inte riktigt när eller varför... Well well, antar att vi kommer lära oss efter ett tag! Det är tydligen väldigt stort här.
Imorgon åker vi iväg med alla utbytesstudenter till en liten stad som heter Lorne och ska vara iväg tills på onsdag så jag uppdaterar när jag kommer hem därifrån.

Kommentarer:

1 Anders:

skriven

Vem plockar undan när inte Herman är på plats?

Svar: Tyst med dig, jag kan faktiskt ;)
Elsa

2 Anders:

skriven

Ni kommer passera Torqay på vägen till Lorne. I Torqay låg Fawlty Towers fast då i England.

Kommentera här: