Melbourne

Idag gjorde vi alltså Melbourne. Inte för att man kan "göra" den staden på en dag, men det var en start i alla fall! Vi tog bussen från campus in till Geelong klockan åtta imorse, tåget därifrån vid halv tio och var i Melbourne halv elva. Vi åkte med skolan så det var några stycken med som visade oss runt i början. Det var en riktigt kall dag och jag var verkligen glad att jag slängde ner min mössa och mina vantar i sista sekunden innan vi gick hemifrån! Trots det har jag, och alla andra också, frusit hela dagen... Förutom det så var det i alla fall roligt och vi hann se en del saker, men det kommer som sagt krävas mer än så för att se hela staden.
 
Det första vi såg när vi gick av tåget var massa häftiga byggnader. Det känns som en modern stad med många nyare hus och skyskrapor. Vi gick på en liten rundtur och kom till ett område där graffiti är tillåtet. Det var flera gränder där alla väggar var helt full-klottrade. Klotter är dock fel ord för det var verkligen häftigt och de måste vara väldigt duktiga för att kunna måla sådär.
 
Vi var också i en stor galleria och tittade runt lite. Den var ganska känd tror jag... Häftig var den i vilket fall för det var en gammal byggnad inne i gallerian, antar att de inte fick riva den för annars var det bara konstigt.
 
Till slut behövde vi bara värmas upp så vi gick tillbaka till ett muséum som vi gått förbi där Dreamworks hade en utställning. Mysigt! :-)
 
En byggnad som tydligen var inspirerad av en sten...? Jag ser det inte men cool är den.
 
Gillar verkligen huset till vänster!
 
En tågstation som tydligen var något av en symbol för Melbourne. Eller bara ett gult hus?
 
Muséumet där de hade Dreamworks-utställningen.
 
 Kris, Megan och jag. Jag tog av mössa och vantar för att det inte skulle synas på bilderna hur kallt det var...
 
Let me take a selfie-moment.
 
 
 
Hittat en till favoritaffär... Förutom Muffin break alltså. Denna hette någonting med Chocolat (big surprise) och de sålde massa olika sorters varm choklad. Hur gott var det med Belgian caramel hot chocolate en dag som denna?! Det var en retorisk fråga, svaret var väldigt.
 
Inne i gallerian som jag tror var känd. Den hade värsta kupolen som tak...
 
... för att få plats med denna?!
 
Utanför muséet. Tjejerna + Melvins rumpa.
 
Pingvin-selfie.
 
 
 
Första sketcherna av Kung-Fu Panda.
 
En modell av växthuset i Wallace & Gromit - Varulvskaninen.
 

Det blev en lång och kall dag så nu är det väldigt skönt att vara tillbaka i sängen! Imorgon tar vi sovmorgon för att ladda upp för skolan på måndag. Nu är i och för sig just jag ledig på måndag, men det känns helt ok ;-)

Kommentarer:

1 fett anonym:

skriven

alltså finns så mycket att säga :)
ja det ser ut som ett vanligt gult hus
och haha för att du är bitter på att du fryser xD man vet att det är du som skriver i alla fall ;) söt är du ;)
fin i rakt hår är du nu oxå :D hoppas det växer lite när du är borta :)
coola byggnader fett!
och ofta du tog en selife! jag är så stolt över dig! <3 puss :*

Svar: Hihi undrar vem detta är :S så himla spännande med en anonym följare :O :D
Elsa

Kommentera här: