Mera skola

Igårkväll var det pyjamasparty! Väldigt kul att gå ut och dansa i mysbyxor måste jag säga. Bekvämt och skönt att man inte behövde bry sig om hur man såg ut alls för alla gick ändå omkring i one-piece och tofflor. Annorlunda men mysigt!
Nu har jag haft första lektionen i alla mina kurser. Tror att det kommer att bli roligt! Men mycket jobb. I en av kurserna ska vi jobba ihop med ett stort fitness-företag för att försöka förbättra designen på en av deras produkter. Som intro till detta var första lektionen ett träningspass där vi fick testa själva saken. Jag hade väl förväntat mig en liten visning av hur den fungerade och vad man kunde använda den till men nejnej, det blev ett 40 minuters träningspass som slutade två minuter innan min nästa lektion började... 10 sekunders dusch följt av att förvirrat springa omkring på campus och leta efter rätt byggnad gjorde att jag antagligen inte gjorde världens bästa intryck på den lektionen när jag kom in helt svettig och förvirrad fem minuter för sent. Wellwell! Det projektet blir nog roligt i alla fall, men kommer att ta mycket tid.
I den sista kursen ska vi ta fram en sorts leksak genom att först komma fram till en bra idé, rita upp den i CAD och sedan faktiskt tillverka den i verkstaden så det blir nog också både roligt och tidskrävande! 
Jag gick vilse när jag skulle hem från en klass i en byggnad jag inte varit i förut så passade på att ta lite fler campus-bilder då...
 
 
 
 
Den här hittade jag inte på campus ;-) det var puben där pyjamaspartyt var.
 
Goon sunrise...
 
De har en väldigt trevlig vana här att dela ut isglass och kakor på alla fester. Speciellt glassen är ju hur bra som helst när man dansar och blir varm. Det kunde vara något för Akademien ;-)
 

Kommentarer:

1 Herman:

skriven

Jag vill ha kakor på aka!

Kommentera här: