Party, party och skola...?

Hej hopp!
Jag har visst inte skrivit på några dagar nu, men jag har verkligen haft fullt upp. Det händer så himla mycket hela tiden! Det har varit fest två kvällar i rad nu, i söndags var vi på ett ställe som hette Lambys (tror jag) som var i en väldigt mysig källarlokal. Det var ett liveband som spelade en mix av gamla klassiker och nyare musik plus en hel del australiensisk (???) musik. Det var väldigt roligt i alla fall, nu är alla tillbaka och det har börjat på riktigt! Denna vecka är o-week (orientation-week) vilket typ motsvarar insparken hemma, om än inte riktigt lika bra (såklart?!). 
Igår var det fest på en klubb som jag tror hette Home-House. Drags-n-devoos var temat, vilket ni får lista ut själva vad det betyder... Alla killarna skulle vara tjejer i alla fall och det var väldigt roligt för dom körde verkligen all in! Igår var helt klart bästa kvällen hittills och vi bara dansade HELA kvällen. Så himla roligt!!
Festen igår var väldigt tidigt på kvällen, 7.30-11.30 vilket passade perfekt eftersom jag hade min första lektion imorse klockan nio. Såg nu förresten att jag visst anpassat mig bra till Australien redan! Ofta jag precis skrev 7.30-11.30?? Såklart menade jag 19.30-23.30 men dom använder inte 24-timmars klocka här utan am och pm och tydligen har jag redan vant mig vid det... Knäppt! Hursomhelst så har jag alltså börjat skolan nu så alla där hemma som har sommarlov kan bara vara tysta. Det gick bra idag i alla fall, började med kurserna "Programming for engineers" och "The professional environment for scientists and engineers" och de verkar vara helt okej. Det ända vi gjorde på programmeringskursen var spela spel på datorn som typ hade en liten koppling till programmering så det var helt klart en mjukstart. Det ena spelet var riktigt gulligt, om någon vill prova så är länken här:
http://light-bot.com/hocflash.html
Jag har tyvärr inte tagit så mycket bilder de här dagarna men här är ett par i alla fall.
 
Liveband på Lambys. Jag fick dansa till My Sharona, Highway to Hell, I love it, Black Betty med mycket mer så jag är glad! Mycket nöjd med musiken på klubbarna hittills! Hemma är det BARA house hela tiden vilket inte riktigt är min grej men här är dom riktigt bra på att mixa house med rock/pop som är lite äldre. Det blir en perfekt kombo för mig :-D
 
Isblå shots på Home-House. Två lyckade kvällar men ikväll tar vi paus och laddar om för imorgon!

Kommentarer:

1 Anders:

skriven

Kul med programmeringen men jag orkade inte redigt fullfölja.

2 Hermis!:

skriven

LightBot är ju assöt!!

Kommentera här: