Jullov, vecka 1

Oj det har verkligen varit fullt upp den här veckan! Alla är nu klara med sina tentor så vi ville passa på att göra så mycket som möjligt innan vi sticker härifrån på måndag. Herregud, det är bara tre dagar kvar! Men ärligt talat känner jag mig väldigt redo att se något nytt. Det har varit sjukt roligt att bo på campus med 11 andra, men jag har börjat tröttna på 19-åriga killar som är vana vid att mamma städar efter dom... Och då är ju jag verkligen inte världens renligaste eller mest pedantiska direkt. 
I alla fall, börjar med tisdag. Vi åkte till ett ställe med massa studsmattor och trampoliner. Lise tränar gymnastik hemma så hon passade på att öva sina volter. Jag... hoppade upp och ner :-D trots att det fanns världens kuddhav att landa i så vågade jag inte. Fegis-Elsa! Men det var kul i alla fall. Efter det så gick jag och Lise och köpte varsin ryggsäck. Vi kom fram till att det var alldeles för osmidigt att resa runt med resväska. Jag är bara lite irriterad på mig själv att jag inte tänkte på det innan! Stora ryggsäckar är ju väldigt dyrt och jag kunde bara ha snott en av mammas eller pappas och tagit med mig. Menmen, nu har jag en i alla fall. Sedan blev det middag på indisk restaurang, sååå gott efter allt hoppande. Kvällen avslutades med ännu en spelkväll med Matt och hans roomies. Jag vann en gång igen, väldigt stolt! 
 
Försökte ta foton på olika poser i luften, men så långt räckte tyvärr inte mobilkameran. Nåja, ni fattar grejen! 
 
Massa god mat!
 
Alla spel-spelare. Vi fick vara i lag för att alla skulle kunna spela, men det gick :-D vi är lite ledsna över att vi inte lärde känna dom här tidigare, nu hanns det bara med två spelkvällar innan alla skulle hem. Det var iaf två bra kvällar :-)
 
Sedan var det onsdag och dags för sista eventet med våra faddrar och de utbytesstudenter som fortfarande var kvar och inte behövde plugga (vi var bara fem haha). Det var i alla fall en dag på "the races", det vill säga en dag spenderad i gräset med picknick och punch i våra mest poshiga outfits och tittandes på hästkapplöpning. Det började vid 12 på dagen och avslutades med middag och utgång. Väldigt lång men rolig dag!
 
Vi lyckades spela bort 15 dollar var (ca 100 kr). Vi satsade på de "sämsta" hästarna, det vill säga de som skulle ge mest pengar tillbaka. Ska man vinna så ska man ju vinna stort?! Nu vann vi ju ingenting, men ja...
Superfancy var temat! Alla gick runt i hur häftiga outfits som helst, och alla roliga hattar vi såg den dagen var underbara. Nicole längst till vänster, Rhys brevid Lise och Sheldan brevid mig och Rhys var våra tre mest engagerade faddrar och jag lyckades till slut fånga dom på bild. Fin dag och fint sätt att säga hejdå till dom!

Onsdagkvällen/natten var lyckad och det var lite jobbigt att komma igång igen på torsdagen (igår), men vad gör man inte när det är sista veckan?! under dagen gick jag och Lise och skickade hem lite prylar för att slippa övervikt på planet. Jag skickade 10 kg så nu borde det väl vara lugnt kan man tycka.
På kvällen stod utgång på schemat igen. Klockan 21 var vi alla i pyjamas framför tv:n men klockan 22 var vi uppklädda och laddade för ännu en natt ute. Det krävdes bara några redbull vodka så var vi vakna igen. Först gick vi till en bar där de gör supergoda, alltså verkligen såå goda (!!), drinkar och pratade med folk och sedan gick vi ut och dansade. Musiken var riktigt dålig tyvärr, men som tur är är vi bra på att ha kul ändå :-)
 
Amelia - drink med fläder och blåbär. Gott!
 
Killen jag spelade golf med i veckan (Noah) hade en tjejkompis som ska till Jönköping och plugga hela nästa år så hon addade mig och började prata på Facebook. Hon ville gärna träffa mig så i förmiddags (JA, det var sjukt svårt att pallra sig upp efter två sena nätter i rad, men man vill ju vara en bra representant för JTH så jag bet ihop haha ;-) ) följde jag och Lise med henne, Noah och en kille till och spelade minigolf. Det var den coolaste minigolfbana jag någonsin sett och man visste verkligen aldrig vart bollen skulle ta vägen. Det blev 36 hål i 30 graders värme vilket kanske var lite väl mycket för mig och Lise, men roligt var det. Det var verkligen äventyrsgolf på riktigt! 
Nu är jag hemma igen och laddar för en tredje kväll ute. Just nu är jag sådär lagom taggad, men det är sista partykvällen på ett bra tag framöver så jag ska nog se till att ha roligt ändå :-D
 
Bollen kom farande uppifrån nerför den orangea rännan och landade på en bana längre ner. Coolt!
 
 
Nu vart det äntligen en ordentlig uppdatering igen, och förhoppningsvis blir det något mer i helgen innan vi sticker. Sedan vet jag ju inte när jag får WiFi igen. Visste ni förresten att det var en australienare som uppfann WiFi? Lite cool tfun-fact :-)

Kommentera här: