ALLA SÖTA DJUREN

Okej det här blir ett långt inlägg med massa bilder! Igår lämnade vi Boyd 2 klockan 7.41 och var två timmar senare i Melbourne. Därifrån hoppade vi på en buss mot Phillip Island! Det var en dagstur som kostade $100 (=670 kr) och det var helt klart värt det. Påväg ut mot ön stannade vi i en liten djurpark typ där vi äntligen fick se alla djuren på nära håll. 
 
Tasmanian devil, tyvärr sov han så lyckade inte få någon bra bild.
Inte så att man sträckte sig in i buren heller när den här skylten satt utanför...
 
Wallabys! Så fruktansvärt söta! Vi köpte mat till dom så kunde man komma riktigt nära. Sååå gosiga!
 
Dom var inte så intresserade av kel dock, bara mat...
 
Koalas! Dom fick man inte komma så nära, men man kunde betala för att ta ett foto med en.
Jag gjorde inte det dock. Tydligen så sover koalor 18-20 timmar per dygn och den lilla tid
de är vakna äter de... Jag ska bli en koala i mitt nästa liv!
 
Here's a llama there's a llama... Fast det var egentligen en alpacka.
 
Dingos.
 
Mamma känguru med sina ungar.
 
En till mamma känguru med en ännu mindre unge!
 
Efter djurparken var vi alla helt extatiska men det var dags att åka vidare. Vi stannade vid några olika stränder för att se hur olika kusten kan se ut. Sedan åkte vi till en chokladfabrik där jag köpte världens godaste varma choklad!! Dom kan verkligen göra varm choklad här, helt annorlunda mot hemma. Efter det var vi på plats på Phillip Island och fick äntligen se "the penguine parade". Det är när pingvinerna kommer upp från havet vid skymningen för att gå tillbaka till sina bon. De hade satt upp hela läktare längs stranden så man kunde se pingvinerna komma upp ur vattnet och sedan fanns det en gångväg med staket runt så man kunde följa med pingvinerna hemåt. De var cirka två decimeter höga och vägde tydligen runt ett kilo, världens minsta pingvin-art. Sååå söta!! Tyvärr fick man inte ta foton eftersom blixten kunde skrämma pingvinerna, men detta är helt klart något alla som är i närheten av Melbourne borde åka och titta på. Väldigt häftigt och annorlunda!
 
Hugo på strand nr 1.
 
Jätteklart vatten!
 
 
Hugo på strand nr 2.
 
 
Såhär såg det ut på pingvinstranden som jag försökte förklara. Läktare och gångväg.
(Bild snodd från internet)
 
Även denna är googlad eftersom man som sagt inte fick ta foton. Men ungefär så såg det ut när
de kom upp ur vattnet iaf :-)

Hoppas ni har fått en lagom dos av söta djur nu för det fick verkligen jag igår. En superbra dag! Ikväll laddar jag om för en ny skolvecka med hemkörd pizza och skräckfilm med mina brudar. Och jag längtar något enormt till fredag... Vad som händer då får ni veta på lördag, men coolt är det och kan knappt vänta! ;-)

Kommentera här: