Footy igen

I söndags var vi och kollade på när Marty och Jake, två av killarna som vi bor med, spelade footy (Australisk fotboll). De spelar i olika lag men mötte varandra så vi hängde med Nick, som också bor här, och en kille till för att titta. Vi var ju på en "riktig" match i Melbourne för ett tag sedan så det var kul att få se amatörnivå också. Jag har påtal om det lärt mig ett nytt ord: procrastinating. Det är när man hittar tusen bättre/roligare saker att göra än det som man borde göra, och i söndags borde jag verkligen ha pluggat istället för att kolla på footy. Ett mycket användbart ord kan jag lova, lär er det alla ni som ska på exchange ;-)
Föresten har vi insett hur duktiga australienare är på att förkorta saker, och framförallt namn! Kom att tänka på det nu när jag skrev killarnas namn. I vårt hus bor, förutom vi tre tjejer:
  • Nick = Nicholas (tror jag)
  • Jake = Jacob (ganska säker)
  • Peter
  • Marty = Martin (ganska säker)
  • Sam = Samir
  • Sooder = Tom Sudholz
  • Adam
  • Kim = Kimberly (ganska säker)
Jag vet alltså fortfarande inte riktigt vad flera av dom heter! Det tog evigheter innan jag ens fattade att det inte var deras riktiga namn utan bara olika förkortningar, och det är verkligen så med alla man träffar. Lata australienare ;-)
 
 Procrastinating.

Kommentera här: